Home Sweet Home

Nu mina vänner är jag hemma från vår tripp med bil till underbara Spanien.
Det har varit riktigt mysigt och härligt, så skönt att komma bort från byhålan.

Vår resa började med några timmar bilresa till Danmark och sov över där, samma dagen efter till Tyskland, samma till Frankrike och sedan till Spanien, mitt emellan Cambrils och Salou. Jätte mysigt ställe, badade, solade, åt gott, gick i affärer mm. Efter några dagar där åkte vi vidare till en stad som hette Sitges och sov där, den staden är känd som en "gay stad" hahaha, faktiskt skit kul ändå, det var lite lyxigare område också, så det var väldigt fint där.
Morgonen där efter  åkte vi tunnelbana in till BARCELONA, ååå älskar den staden. Där shoppade vi för det mesta. Primark, forever 21, pull & bear, C&A och mycket mer. Primark var fan bästa, köpte mest där också, snygga kläder för super bra priser. På kvällen i Barcelona kollade vi på en känd fontänshow, jätte häftigt och massa folk.
Dagen där efter åkte vi vidare till en annan stad i Spanien och hade det underbart. Efter de 18 dagarna tog vi samma väg hem igen.

Underbar resa, men lite hemlängtan får man ju.
Skönt men ändå inte att vara hemma, skönt i en vecka, sen vill man dit igen!

Hoppas ni har haft det bra här i Sverige, kommentera gärna om ni vill veta mer eller undrar något!

Har massa bilder på kameran, men ni får nöja er med mina bilder så länge

Packning till Spanien check

(Ska inte vara borta i 10 dagar utan i nästan 3 veckor. Ska vara i just spanien i 10 dagar)
Vet att det är jätte mycket, fick knappt plats i väskan, men jaja

2 dagar kvar

Nu är det endast 2 hela dagar tills vi drar på semester. Längtar så mycket. Känner mig faktiskt taggad på att komma bort från Sverige en stund! Kommer såklart saknar allt, men man uppskattar det bara mer när man varit borta en stund.

Idag har vi varit hos mormor och ätit och framför allt hälsat på min morbrors barn, som jag då är kusin till. Världens sötaste Emilio!

Har inte börjat packa än utan sparar det tills imorgon. Ska städa rummet imorgon och sedan börja lägga fram kläder och packa och sånt, tror jag kanske gör en packnings video och lägger ut här!
Håll utkik!

Förra årets reda, dock inte i Spanien!

Naglar på Manda

Amanda kom hit och gjprde gele naglar idag. Trevligt trevligt. Hon gjorde fransk manikyr utan tippar, men rosa stenar på en nagel.

Mysig kväll i Storvik

Hej bloggisen! Igår och idag har jag befunnit mig i Storvik med några vänner från klassen, vi dansare.
En av dom bor i Storvik, vilket känns som att man är på landet, riktigt mysigt. Hon har fyllt år, så firade henne lite efter. Överraskade med ballonger och tårta.
Vi cyklade ca 25min till platsen där vi skulle tälta, en liten glänta med en Sjövik intill.
Där slog vi upp tältet och grillade, sjöng, badade och mös i några timmar.
Jag har lite svårt att sova på sådana platser, tror typ att allt som låter är farligt, jätte töntig.
Bara för det skulle några fulla töntar skrämma oss när vi sov 3 på natten, vart så jäkla rädd, klättrade typ över molly, fyfan. Jag sov kanske 2h sen, medans resten sov jättebra..
Grillade korv som fruost sen på morgonen också.
Jätte mys, ska göras om.

1 vecka kvar idag

Vi i familjen har länge tänk på att åka utomlands den här sommaren, men vi har aldrig riktigt bokat någon resa. Vi har inte vetat riktigt om vi vill bila eller flyga, sen gick bilen sönder osv.. haha.
Men nu har vi bestämt oss och bilen är lagad. Så den 10:e, alltså nästa onsdag åker bilen mot Spanien, Barcelona. Vi kommer åka igenom och stanna i olika länder tex: Tyskland och Frankrike. Vi kommer komma hem den 28:de ungefär, så är borta i ca 18 dagar. Det kommer ju gå bort några soldagar i Spanien eftersom vi vill stanna och övernatta i andra länder. Men 10 soldagar i Spanien blir det i alla fall. Sen kanske nån natt I Barcelona och shoppa. Vissa tycker det låter jätte jobbigt att bila. Men vi bilade till EM förra året och hade semester samtidigt. Och det är en upplevelse och man får se så mycket mer än bara flyga och vara på samma plats. Visst är det många timma bara sitta. Men jag och bror min hade filmmaraton och då tickade klockan på ordentligt.

Längtar såå! just nu känner jag för att bara komma bort och få softa och bli lite brun, underbart!
Ska bara få tid att packa och städa rummet så är jag redo.

Kommer nog inte blogga under resan, men jag kommer säkert instagramma när jag har internet, så följ mig gärna där: saralarssonnn

Grymmaaaaa

Några videos från disco Em 2013, jag var inte med, men satt och följde det på live sändningen hemmifrån.
Om jag skulle vart med så skulle jag tävlat mot dehär, första videon är på Denise som vann och andra på Madeleine som kom 3;a, dom är så sjukt duktiga, splitthoppen, snurrarna, allt