Disco EM 2014 Tjeckien

Vaknade upp i ett hyfsat soligt Sverige idag efter att ha sovit borta i Chomutov några nätter. Jag och min dansgrupp har vart i Tjeckien och tävlat på EM från torsdagen till måndagen, fast vi tävlade bara på Söndagen. Resten av dagarna var vi och hejade på alla duktiga Svenskar som det gick väldigt bra för!! Och kollade på alla andra såklart! 

Jag och min grupp hamnade på en 10:de plats och vart näst bästa gruppen av svenskarna! Vi vart verkligen jätte nöjda! Vi har haft väldiga problem med gruppen innan vi åkte. En person var skadad så vi tränade med Amanda J utifall hon skulle vara med istället, men i sista sekund fick vi reda på att den skadade kunde tävla som tur var! Sen fick vi lite nytt i koreografin som vi inte hann träna in osv osv. Men det blev bra ändå!

Vi dansade tre gången och tog oss alltså till semifinal! Första rundan vi dansade dansade vi väldigt dåligt och gjorde så många tabbar så vi trodde vi skulle ryka direkt, men vi gick vidare och dansade mycket bättre andra gången! Motståndet var helt sjukt tufft och grupper som åkte ut var sånna som vi hade trott skulle stå i en final, så det var rätt så sjukt!

Det här var vårat första och förmodligen sista EM tillsammans, så det är ju lite sorgligt! Men sen blir det VM med dessa brudar igen, vilken jag verkligen ser fram emot!








Vem va skadad??

Svar: Amanda hade benhinnsinflamation:(
Sara Larsson, 16




Kom ihåg mig?