Vasaskolan - Gävle

 
Det var en som ville att jag skulle berätta mer om min linje, så gör väl det!

Jag går alltså på Vasaskolan i Gävle. Inrikning dans.
Vi dansar 2 stilar som är helt annat än vad jag dansar på fritiden, vilket jag bara tycker är bra så man lär sig många olika stilar viket är bra om man vill jobba med dans.
Det två stilarna är:

*mordern nutida dans
 och
*ballett

Båda ger en jättte bra teknik och kan lova att man kommer få andvändning av dom i framtiden.

Vi dansar varje dag förutom på Fredagar då vi har bl.a yoga, pilates och anatomi och läran om kroppen.

Jag är jätte nöjd med mitt val. För tänk att medans alla sitter och jobbar matte eller läser Spanska eller vad dom gör så dansar vi!

Det är många som säger, ¨men vadå vad ska ni göra efter gymnasiet då, ni kommer ju inte komma i på någon skola¨. det är inte sant, okej att man inte kan kanske bli värsta advokaten efter gymnasiet, då lär man nog plugga i något år. Men man behöver inte jobba med dans, finns massa annat att göra också om man vill det.
Men det är en perfekt linje OM man vill jobba med dans, vilket jag vill!!

Så till alla 97:er söööööök!

Det var lite kort fakta om min linje! hoppas du är nöjd med svaret!


en bild från baletten en av de första dagarna.



Kom ihåg mig?