Ballet



 

Som ni kanske redan visste har vi haft lite smått balett i skolan, men vår lärare vart med barn och fick lämna oss hela 2:an, blev så besviken att inte ha balett. Men vår nya lärare Jenny kommer ha och har haft belett denna termin med oss och jag är super happy för det! tycker det är så roligt och det är en väldigt viktig teknik inom dansen. Jag skulle alldig vilja bli någon proffs ballerina och välja det som mitt yrke typ. Men skulle vilja lära mig mycket inom balett tekniken. önskar på ett sett att jag var en såndär grym ballerina! så fint!

Vi har köpt nya dansdräkter som är super fina också, älskar balett outfiten, längtar till 3:an då tåspetskorna förmodligen kommer också!!

 

Fina bilder :)

Svar: tack !!:)
Sara Larsson, 16

Vadsinnigt roligt! Och vackert :)

Svar: tack så jätte mycket! :)
Sara Larsson, 16

Jätte fina bilder! :)

Svar: åå tack! :)
Sara Larsson, 16

Så vackra bilder!

Svar: åå tack!!
Sara Larsson, 16

va kul! :D

Svar: jaa! såg på din blogg att du höll på med cheer, det värkar sååå roligt, vill också!
Sara Larsson, 16

Ida

Vilka danskurser läser ni mer i skolan ä balett? Jag går också dansgymnasie, i trean i jönköping, och det är så kul att höra hur det är på andra skolor!

Svar: vi dansat balett, modernt och jazz! jaha vad roligt, vilda kurser har ni? :)
Sara Larsson, 16

Ida

Vi dansar Jazz, modernt och balett med! plus imoprovisation, komposition, rytmik och danshistoria! och nu i trean är vi i full gång med våran slut-föreställning med!

Svar: Jaha vad roligt, ja men tror det är ganska så lika. Vi har också impro och historia och de.Och vi ska också ha föreställning nu i slutet av tvåan, och sedan en slut föreställning i trean, super roligt!:)
Sara Larsson, 16




Kom ihåg mig?