Frukost Tips

Jag älskar verkligen frukost, nästan bästa målet på dagen. Finns så mycket gott att göra. En ny favorit som jag hittat recept på är muggmuffin, men har gjort om det lite till mitt egna.



Såhär gör du:

1 ägg
1 dl havregryn ( jag har ett grövre havregryn )
en halv banan ( är även gott med äpple )
lite bär (jag brukar ta hallon)
lite kanel
jag brukar även ta i lite russin, nötter, frön och lite kesella
mixa i en mixer
in i mikron i en och en halv min

Det går att blanda i lite vad du vill. Det blir super gott, och en bra och mättade frukost!
 

Jag tycker nog frukost är det ekligaste men ditt frukosttips var jätte bra! Men mixar du allting så att allt blir en stor " smet "?

Svar: ja precis allt i en mixer och ini mikron, så kan du ta på någon egen topping efter så blir det super gott! :)
Sara Larsson, 16




Kom ihåg mig?